söndag 24 oktober 2010

Idag - slappardag inkl ångest, igår - bröst + ½ ben...

Ja idag är det söndag och en helt ok dag att faktiskt inte göra ett dugg...men fasiken så svårt det är att bara sitta och göra ingenting...jag kan inte det, hur gör man? Hjälp mig! Behöver ju den vilan men när det inte går...vad ska man göra? Har dessutom varit ensam i helgen då pappa har varit på xning...alla chanser i världen till ta att ta det lugnt men nopp...vill sig inte...:(

Igår var jag dock i Västerås och tränade på njoy med Maya, var riktigt skönt att träna ihop med nån samt att jag lyckades ge henne tips och idéer på övningar! *woho* Kunde guida, gå igenom, inspirera och motivera...känns bra för en framtid inom...ja vad det nu blir! ;) (mer info kommer när den dagen närmar sig)
Det är skönt att kunna förklara för någon annan, det innebär ju att jag vet vad jag pysslar med när jag tränar oxå! :)
Vet dock inte riktigt vad jag tyckte om gymmet i sig, klarade inte mina krav på ett fullgott gym...att det dessutom kostade 110:- att provträna tyckte jag var liiiiiite väl mycket! Krävs en del för att jag ska gå tillbaka dit...
Ca 20 min innan träning blev det en banan och Jack3d som vanligt, orkade mycket mer än jag kunnat föreställa mig...ökade på samtliga övningar! :D 
Efter träning blev det en proteindrink gjord på Scitec Nutrition 100% Whey Isolate Raspberry och 2,5dl vatten...blev lite mycket vatten till 12,5g pulver men smaken var riktigt god!! :)

Var lite purken igår när jag inte kände av minsta träningsvärk eller ens trötthet i bröstmusklerna men det har jg fått äta upp idag...började skaka lite fint igårkväll (22.00) och idag e det lite svårt att lyfta armarna...:P Ben däremot blev jag trött i direkt efter att ha kört utfall i smithen (4x15 per ben) och benböj med boll (4x15) och idag är det svårt som attan att försöka gå...;)
Tog en promenad på 1,5 timme igår kväll oxå...insåg i det ögonblicket jag skulle gå ut att min Walkman är borta, hur ska det gå? Letat i samtliga väskor, både tränings, jobb och övriga väskor men den finns inte!!! :'( Det GÅR inte...bara att hitta en ny...tappade ju dessutom min gröna iPod på Outdoorträningen i våras...e inte sååå kul att köpa musikspelare...:P

På begäran (från Maya) kommer ett snackstips:
Rostade och Saltade Sojabönor (GoGreen) - gott, nyttigt och perfekt för nötallergiker! :) Smakar lite nötigt men man slipper samtal till 112...;)

Näringsvärde per 100g
Energi 1990 kJ/ 475 kcal
Protein 37g
Kolhydrater 30g (varav sockerarter 4g)
Fett 23g (varav mättat 3g)


(Bild kommer) 


Nu ska jag försöka återgå till att göra ingenting...Imorron blir det tillbaka till verkligheten med jobb och träning hos Gumse i Sollentuna!! :) Ska få in ben, biceps och rygg imorron...blir sen kväll!! Dags att göra lite mer mellanmål!! :)
Hinner nog äta nån gång mer innan dags för sängen...woho...eller nåt! ;)  

P.S. Sojabönor och linfrön är supergott att ha på Kesella och/eller yoghurt!!! 

4 kommentarer:

  1. Sv. Ja jag e helt säker på att det blir jättegott även utan mandelmassa! :) Testa, så får du meddela mig hur det blev! :)

    Sojabönor till kesellan har ja inte prövat, äter ju ganska mycket kesella så de ska ja testa! Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra nån helg...;) Så lite så...det blir kalasgott...:)

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt nice att ta ett pass i gymmet med dig gumman! Både sällskap och massa tips på utförande ;)
    Gillar ditt snackstips - slippa ringa 112 så är jag på :P
    Får inhandla och pröva!

    SvaraRadera
  4. Tack gumman, inser hur värdefullt det är att träna tillsammans...får få till de på helgerna framöver...kan offra mig på njoy nångång faktiskt! :D
    Slippa 112 är rätt skönt!! ;) Bild kommer ikväll..8,90 på Willy's! ;)

    SvaraRadera