måndag 10 januari 2011

Måndag igen...

Idag fick jag tag på läkaren, självklart är det lite krångel när man e nyinflyttad men det löste sig smidigt! :) Dom hade öppen mottagning mellan 9-11 så det var smidigt avklarat! :)

Fick domen: ögon- & öroninflammation!
Och mot det en kur antibiotikaögondroppar och 5 dagarskur av Kåvepenin 800mg. Frågade även läkaren om träningen men han tyckte väl det jag känner nånstans att det är VILA som  gäller tills jag är bra. Vilket jag i min värld är efter dessa 5 dagar med penicillin!! :) Blir jobbet på torsdag igen!! :D
(Äckeltrött på att vara hemma och göra INGENTING!)

Jag är inne i en "äta-fisk-period" nu, får som "cravings" efter fisk emellanåt! :)
Hittade på ett recept som funkar med troligtvis vilken fisk som helst men jag hade sej, som är proteinrik (20g/100g) och god...inte farligt dyr heller...:)



JoHannas sej
6 port
800g sejfilé
salt/peppar
3dl grädde
dill


Dela och koka fisken enl anvisning. Krydda med salt och peppar efter behag.
Lägg därefter fisken i ugnsform, häll på grädde och dill. Ställ in i ugnen ca 15min på 200grader. 
Servera med potatis och spenat! :)

Kan tänka mig att det blir riktigt gott med lite purjolök och räkor i oxå! :)

Eftersom jag har lite problem med fettintag så kör jag på vanlig 40%ig grädde, men det går minst lika bra med  sån mellan-/matlagningsgrädde...men det blir ju inte lika gott!! ;)


Nu har jag dessutom dubbelkollat allt (självklart hade det blivit fel) angående coreinstruktörskursen så 26/2 blir det av!! :) Känns jättekul...blir att åka in till gymmet och berätta det imorgon! (Kan inte hålla mej borta längre!!!)

3 kommentarer:

  1. HÄRLIGT! Välkommen i instruktörsklubben!!!

    SvaraRadera
  2. Men gumman då :( hur lyckas du dra på dig både ögon-och öroninflammation? Tycker synd om dig ju..
    Skönt att du fick nått att mota bort det med..

    Fisken måste jag absolut testa :) har absolut inga fisk-idéer..Tack!

    Det är ju FETT kul att du ska iväg på coreutbildningen! *L*

    Btw.. Härligt att du uppdaterar bloggen lite oftare nu *blink*

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tack...;) Det ska bli riktigt skoj! :)

    Maya: Ja du, tydligen hör dom ihop på nåt vis, ssk sa ju att får man öron kommer ögon oxå...*rycker på axlarna* Jag vet inte men drygt som fan e de iaf!! :P Läkare sa ju tydligt att jag inte får anstränga mej heller...*snyft*
    Kan varmt rekommendera firren, blir riktigt gott!! Kryddning gör du ju som du vill...jag har mest bara salt! ;)
    Aaaa FETT kul ska de bli...Nu jävlar...haha!!
    Med kommentarer blir det ju roligare att uppdatera oxå! *hihi*

    SvaraRadera