söndag 31 oktober 2010

"Visst gör det ont när blåsor brister..."

Har inte varit i toppform de senaste dagarna varpå jag inte haft en ork att uppdatera bloggen heller, tyvärr...:(

Det har inte hänt så mycket i mitt liv senaste dagarna heller iofs förutom att en ihållande outbruten förkylning ligger och bubblar i kroppen. Tycker att den kan ta och bryta ut ordentligt nu så jag blir frisk sen!!! *blir gaaalen*

Tränade gjorde jag senast i torsdags, öste på axlar hos Gumse och i onsdags mosade jag på ryggen rätt bra på CityGym...Som jag skrev sist kunde jag öka markant på båda muskelgrupperna och har en ökad stabilitet i axlar, svank och skuldror. Känns riktigt bra och enormt inspirerande.
Bortsett från förkylningen har kosten gått bra i veckan/helgen som varit...trots 80-årskalas i lördags lyckades jag stå emot chokladbakelsen till efterrätt och tog bara kaffe till dessert...hade visserligen moffarkväll sen men kändes ändå bra att inte överdriva konsumtionen av mindre nyttigt under hela dagen! :)

Apropå rubriken så upptäckte jag efter hantelrodden i onsdags att jag hade fått gigantiska (!!) blåsor precis vid lillfingret, på BÅDA händerna...gissa om det gjorde ont...men men det är priset man får betala när man kör utan handskar. Nackdelen med handskar (som är större än lite blåsor här å där i händerna) är att jag tycker jag tappar greppet och skivstång/hantel glider ur nävarna...kanske ska införskaffa hela handskar istället för de halva jag har nu, tåls att tänkas på...

Idag var jag i Eskilstuna en sväng, började självklart med att gå in på mitt "gamla" gym, BalanZe och sa hej...hade ju för avsikt att träna där idag men kändes inte sååå bra med tanke på att jag sov på Alvedon inatt igen...:( Var även in på världens bästa butik, Hälsa & Fitness. Det finns ingen roligare butik i hela Eskilstuna, bara att gå att botanisera bland alla burkar och kläder m.m., varje gång hittar jag nåt nytt som jag måste fråga vad det är bra för! ;) Ska förövrigt snart åka dit igen för att uppdatera tillskottsförrådet med diverse kuligt! :)

Jaa just det...är så sjukt glad nu för tiden...i fredags tog jag ett av mina livs bästa beslut (hittills)! :) Känner mig så stärkt av att jag äntligen tog mig i kragen och faktiskt bestämde mig för att göra detta...inget kommer gratis till en, vill man nån vart bör man kämpa! :)

3 kommentarer:

  1. Usch va trisst med förkylning!
    Krya på dig! De e så himla trisst när man inte kan träna! Ja blir typ helt tokig!! :(

    SvaraRadera
  2. jävligt sant! ingen annan som gör saker åt en... tyvär... ibland borde man kunna leja bort tråksakerna =)=)

    SvaraRadera
  3. Jessi: Jaa det är helt värdelöst...framför allt när man bara e slut lixom men inte sjuk-sjuk!! :(
    Linda: Vill du ha mina tråksaker? :D

    SvaraRadera