lördag 13 november 2010

Ytterligare en skitvecka...

Jaha då var denna vecka oxå snart slut, vilket är helt underbart!
Förra veckan var en tråkvecka, denna vecka har varit värre...inte kunnat/orkat träna ett dugg denna vecka heller. Därmed inte skrivit nåt i bloggen...usch vad det känns tråååkigt!! :(

Var ju som på G men icke då...men men, ny vecka nya tag på måndag!

Dessutom ska jag följa min vän Magnus råd att ha nåt att se framemot just på måndagar för att slippa den värsta hopplösheten. :P Vet dock inte vad det blir just nu på måndag men det har jag tid att spåna på imorgon! :)

Imorgon måste jag laga mat för kommande vecka, ska försöka få till bilder och recept hit till bloggen.
Tror att det blir en  
Broccoligratäng med kycklingkorv och kokt ägg.

För 4 portioner brukar jag ta 
ca 1 kg fryst broccoli
(se till att pressa ut så mycket vatten som möjligt, annars blir gratängen simmig)
ca 200g kycklingkorv 
(skuren i småbitar och stekt i solrosolja)
vitsås/bechamelsås (smält smör, mjöl, mjölk till lagom konsistens)
(efter behag)
ca 300g MiniKeso 
(istället för riven ost)
Krydda med salt och peppar

Jag brukar blanda ihop kycklingkorven, broccolin och kryddorna så det blir jämt fördelat i ugnsformen, keson ovanpå och in i ugnen ca 15 min200grader.
Ägg blir 1-2 st per portion...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar